PRESENTACIÓN: VENRES día 8 de MAIO ás 20h.
CADERNO ATENEO FERROLÁN Nº 19:
“A CONSTRUCIÓN NAVAL NA RÍA DE FERROL”
Entendemos que este principio do século XXI representa para Ferrolterra a fin dun longo proceso industrial, ou dunha boa parte del.
Logo de sucesivos períodos de alta e baixa actividade, parece que é unha evidencia irreversible que a construción naval civil na Ría de Ferrol deixará de ser como foi a actividade industrial principal e o motor do desenvolvemento desta comarca.
Admitido isto, con todos os matices e condicionamentos que queiran contemplarse pareceunos obrigado, no ATENEO FERROLÁN, presentar un resumo global desta espectacular historia nun singular entorno como é a Ría de Ferrol.
Ambicioso reto o que tiñamos diante, sobre todo para recoller e sintetizar todo un caderno con suficiente nivel profesional, técnico, didáctico e histórico. O nivel ofrécenolo os contidos aportados por un conxunto de colaboradores xa habituais destas publicacións periódicas da nosa Entidade.
Co fin de coñecer o marco da actividade naval na ría, situar os centros de produción e a produción mesma no espazo e no tempo, engadimos nesta breve presentación:
Logo de sucesivos períodos de alta e baixa actividade, parece que é unha evidencia irreversible que a construción naval civil na Ría de Ferrol deixará de ser como foi a actividade industrial principal e o motor do desenvolvemento desta comarca.
Admitido isto, con todos os matices e condicionamentos que queiran contemplarse pareceunos obrigado, no ATENEO FERROLÁN, presentar un resumo global desta espectacular historia nun singular entorno como é a Ría de Ferrol.
Ambicioso reto o que tiñamos diante, sobre todo para recoller e sintetizar todo un caderno con suficiente nivel profesional, técnico, didáctico e histórico. O nivel ofrécenolo os contidos aportados por un conxunto de colaboradores xa habituais destas publicacións periódicas da nosa Entidade.
Co fin de coñecer o marco da actividade naval na ría, situar os centros de produción e a produción mesma no espazo e no tempo, engadimos nesta breve presentación:
- Un esquema da Ría situando os diversos centros de construción naval.
- Unha listaxe cronolóxica da actividade construtora ao longo de case tres séculos.
Ao longo dos capítulos vaise facendo un relato e descrición do entorno tanto físico/xeográfico, como antropolóxico e social, así como unha análise do factor humano (Cultura do traballo) e o comportamento sindical.
O corpo central dedícase ao relato específico da actividade, instalacións, grandes fitos históricos, procesos e evolucións até o tratamento final das crises.
Ao remate, unhas atrevidas pero non novidosas proposicións cara ao futuro e un chamamento moi interesante á consideración, respecto e valoración do Patrimonio Industrial.
Péchase o traballo cunha abundante bibliografía que pode servir para documentar e ampliar información sobre aspectos ou etapas desta ampla e apaixonante historia.
A idea de dedicarlle un CADERNO extraordinario á Construción Naval na Ría de Ferrol, por mor dun “final de ciclo” como inevitablemente pode cualificarse ao que está a suceder con esta actividade nestes comezos de século, foi moi ben acollida pola Xunta Directiva do Ateneo Ferrolán, hai algo máis de dous anos.
A idea interesante e moi ambiciosa resulta excesivamente ampla para acomodala nun documento de amplitude aproximada dos xa publicados.
O último caderno “Ferrol, Cidade da Ilustración” oportuno, necesario e moi valorado xa supuxo un salto importante en canto ao volume habitual destas publicacións.
Despois de valorar, sopesar, analizar moitas posibilidades, decidimos botar a andar esta iniciativa, conscientes da necesidade de deixar lagoas e espazos baleiros neste intento de acomodar nunha soa publicación unha longa actividade de séculos que nos últimos 50 anos acadou cotas punteiras a nivel mundial.
O resultado, consecuencia de convencer e comprometer a un excelente equipo de colaboradores, pensamos que é suficientemente digno e rigoroso, e que valeu a pena o esforzo, admitindo que nalgúns apartados ou etapas da historia cabe un maior desenvolvemento ou concreción de detalle, ou incluso dedicarlles un estudio específico, tempo haberá.
Nesta presentación e na liña de máxima sintetización, o primeiro é agradecer profundamente a participación de todos cantos colaboraron na obra, os que figuran e os que non aparecen.
O corpo central dedícase ao relato específico da actividade, instalacións, grandes fitos históricos, procesos e evolucións até o tratamento final das crises.
Ao remate, unhas atrevidas pero non novidosas proposicións cara ao futuro e un chamamento moi interesante á consideración, respecto e valoración do Patrimonio Industrial.
Péchase o traballo cunha abundante bibliografía que pode servir para documentar e ampliar información sobre aspectos ou etapas desta ampla e apaixonante historia.
A idea de dedicarlle un CADERNO extraordinario á Construción Naval na Ría de Ferrol, por mor dun “final de ciclo” como inevitablemente pode cualificarse ao que está a suceder con esta actividade nestes comezos de século, foi moi ben acollida pola Xunta Directiva do Ateneo Ferrolán, hai algo máis de dous anos.
A idea interesante e moi ambiciosa resulta excesivamente ampla para acomodala nun documento de amplitude aproximada dos xa publicados.
O último caderno “Ferrol, Cidade da Ilustración” oportuno, necesario e moi valorado xa supuxo un salto importante en canto ao volume habitual destas publicacións.
Despois de valorar, sopesar, analizar moitas posibilidades, decidimos botar a andar esta iniciativa, conscientes da necesidade de deixar lagoas e espazos baleiros neste intento de acomodar nunha soa publicación unha longa actividade de séculos que nos últimos 50 anos acadou cotas punteiras a nivel mundial.
O resultado, consecuencia de convencer e comprometer a un excelente equipo de colaboradores, pensamos que é suficientemente digno e rigoroso, e que valeu a pena o esforzo, admitindo que nalgúns apartados ou etapas da historia cabe un maior desenvolvemento ou concreción de detalle, ou incluso dedicarlles un estudio específico, tempo haberá.
Nesta presentación e na liña de máxima sintetización, o primeiro é agradecer profundamente a participación de todos cantos colaboraron na obra, os que figuran e os que non aparecen.
Ningún comentario:
Publicar un comentario